Uitzonderingen reparatiegarantie

Normale slijtage 
Slijtage aan rem- en koppelingsvoering, remblokken en -schijven, banden, ruitenwisserbladen, gloei- en halogeenlampen enz valt niet onder garantie. Ook vroegtijdige slijtage van motor of delen daarvan als gevolg van onderhoud dat niet volgens fabrieksvoorschrift is uitgevoerd, wordt niet onder garantie vergoed. Hetzelfde geldt bij voortijdige onderdelenslijtage die terug te voeren is op omstandigheden als hiervoor genoemd, alsmede abnormale rij- en bediningsstijl.

Geldende vervangingstermijnen 
Met name bij onderhoudswerkzaamheden gelden altijd vervangings of herhalingsintervallen, afhankelijk van model en type. Voorbeeld: Stel voor de bougies van model X geldt een vervangingsinterval van 90.000 km of 2 jaar. Mocht na vervanging van deze bougies onverhoopt en een productfout e/o montagefout optreden, dan geldt voor beide een volledige garantie. Deze is echter gemaximieerd op - in dit geval - 90.000 km of 2 jaar, welke het eerst bereikt wordt.

Invloeden van buitenaf 
Schade door invloeden van buitenaf valt niet onder de garantie. Hiervan is spraken bij beschadigingen die ontstaan zijn door bijvoorbeeld klimatologische, chemische, thermische, mechanische of andere inwerking van buitenaf, zoals:

  • Steenslag met daaruit voortvloeiende roestverschijnselen, glasbreuk, enz
  • Industrievervuiling
  • Lak en carrosserieschades door zout, zand, storm, bloesem, boomhars, (vogel) uitwerpselen, enz
  • Glasbreuk bij gehard glas (zij- en achterruit)

Garantie op garantie 
Op eerdere werkzaamheden die onder garantie zijn uitgevoerd, geldt de normale garantietermijn op het oorspronkelijke voertuig. Of simpel gesteld: 4 jaar reparatiegarantie geldt alleen voor werkzaamheden die door de klant betaald zijn.

Services 
Vanzelfsprekend geldt er geen garantie op uitgevoerde services zoals bijv APK of Seizoenscheck. Maw een uitgevoerde check op een onderdeel of systeem, geeft geen enkel recht op garantie op het betreffende systeem.

Uitvoerende dealer 
Volkswagen Bedrijfswagens 4 jaar reparatiegarantie wordt alleen verleend door de dealer die de betreffende werkzaamheid heeft uitgevoerd.

Geldigheid 
4 jaar reparatiegarantie is van toepassing op reparaties die vanaf 6 september 2021 zijn uitgevoerd.

Disclaimer van NL

  • Om We Connect te kunnen gebruiken, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig. Log in via de We Connect-App met je gebruikersnaam en wachtwoord en registreer je wagen in jouw account. Voor We Connect Plus heb je tot 90 dagen na voertuigoverdracht om je bedrijfswagen te registreren op vwn.de/myVolkswagen of via de Volkswagen We Connect-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) om de diensten volledig te kunnen gebruiken tijdens de overeengekomen kosteloze periode. Een geïntegreerde internetverbinding maakt het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect mogelijk. De binnen Europa gemaakte datakosten worden gedragen door Volkswagen AG als onderdeel van de netwerkdekking met uitzondering van de Streaming & Internetdiensten en individuele In-Car Apps. Om gebruik te kunnen maken van de streaming- en internetdiensten, individuele In-Car Apps en de Wi-Fi-hotspot, kunnen data-abonnementen worden gekocht bij de externe mobiele communicatiepartner Cubic Telecom en worden gebruikt binnen de netwerkdekking in tal van Europese landen. Informatie over de voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen is beschikbaar op vw.cubictelecom.com. Als alternatief kan de bestuurder internetradio en mediastreaming gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dit geval zijn de betreffende diensten alleen beschikbaar in combinatie met een bestaand mobiel abonnement tussen jou en je mobiele provider of met een afzonderlijk daartoe afgesloten contract en alleen indien dekking beschikbaar is. Afhankelijk van je mobiele abonnement kan voor gegevensuitwisseling via internet extra kosten in rekening worden gebracht (bijv. roamingkosten), vooral als je de dienst in het buitenland gebruikt. Om de gratis We Connect app te gebruiken heb je een smartphone met een geschikt iOS of Android besturingssysteem en een simkaart met data-optie nodig. Je hebt ook een geschikt mobiel abonnement nodig dat al bestaat of apart is geregeld met je mobiele provider. De beschikbaarheid van de individuele We Connect- en We Connect Plus-services die in de pakketten worden beschreven, kan van land tot land verschillen en is ook afhankelijk van het voertuig of de uitrusting. Deze diensten zijn beschikbaar voor de duur van de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of zelfs beëindigd worden. Ga naar connect.volkswagen-we.com of vraag je Volkswagen dealer om meer informatie. Voor informatie over de voorwaarden van je mobiele telefoon kun je contact opnemen met je mobiele provider.