Veelgestelde vragen VW Connect en We Connect
Op deze pagina vind je alle antwoorden op de meest- en veelgestelde vragen rondom VW Connect en We Connect. Kom je er nog niet uit of staat je vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact op met je dichtstbijzijnde dealer of onze klantenservice. We helpen je uiteraard graag op weg.
1. Algemene vragen VW Connect / We Connect
Is mijn Volkswagen bedrijfswagen compatibel met VW Connect of We Connect?
Hoe verbind ik mijn voertuig met internet om mijn mobiele online diensten van VW Connect en We Connect te kunnen gebruiken?
Waarom moet ik een erkende Volkswagen Bedrijfswagens dealer selecteren?
Wat is het verschil tussen We Connect en VW Connect?
Kan ik de We Connect-app blijven gebruiken?
Hoe lang kan ik gebruikmaken van de VW Connect / We Connect diensten?
Hoe pas ik de privésfeer instellingen aan in mijn auto?
Waarom kan ik mijn auto niet aan de Volkswagen app toevoegen?
Hoe kan ik de taal wijzigen in de Volkswagen app?
2. Aanmelden voor VW Connect / We connect
Hoe kan ik mij aanmelden voor VW Connect / We Connect?
Ik krijg een melding in de auto dat er al een vorige (hoofd)gebruiker actief is. Hoe kan ik deze wissen?
(Hoe) moet ik een S-PIN (veiligheids-pin) instellen en waarom is dat?
Kan ik een service afspraak maken via de Volkswagen app met mijn dealer?
3. Functionaliteiten VW Connect / We Connect
Hoe weet ik welke VW Connect diensten ik op mijn auto heb?
Wat kan ik met de functie Online alarmsysteem?
Ik heb een probleem met VW connect / We Connect in mijn auto. Wat kan ik doen?
Wat gebeurt er aan het eind van mijn VW Connect / We Connect contract?
4. Verlengen van VW Connect / We Connect
Wat zijn de kosten voor het verlengen van VW Connect / We Connect en hoe kan ik verlengen?
Hoe en wanneer krijg ik een factuur voor een bestelling van VW Connect / We Connect?
Ik heb een verlenging gedaan en betaald, maar nog steeds is de verlenging niet doorgevoerd. Hoe kan dat?
Ik krijg bij verlenging de foutmelding: “Je factuuradres kon niet worden gevalideerd.” Wat nu?
Kan ik VW Connect Plus / We Connect Plus ook krijgen voor een proefperiode?
5. Upgrades & In-Car Shop
Waarom moet ik betalen voor (de verlenging van) Upgrades?
Wat zijn de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van Upgrades?
Hoe schaf ik een dienst aan onder Upgrades?
Hoe betaal ik Upgrades?
Ik heb Upgrades aangeschaft en betaald, maar deze is niet geactiveerd, hoe kan dat?
Ontvang ik ook een factuur van mijn Upgrades aankoop?
Waarom moet ik betalen voor (de verlenging van) Upgrades?
6. Vragen VW Connect / We Connect voor ID. modellen
Kan de gastgebruiker ook gebruikmaken van de remote diensten in de app, zoals laden en vertrektijden instellen?
Op de Volkswagen app wordt een andere actieradius weergegeven dan in de auto zelf. Waar kan dat aan liggen?
Ik wil mijn ID. aan de Volkswagen app toevoegen, maar zie dat er nog een ander model in de app staat. Kan ik mijn ID. alsnog toevoegen?
Kan ik in de Volkswagen app mijn laadsnelheid verlagen?
In de Volkswagen app zie ik een ander laadpercentage dan in de auto. Waar kan dat aan liggen?
Kan ik in de Volkswagen app de laadgeschiedenis opvragen?
Kan ik via de Volkswagen app de stoelverwarming aan- en uitzetten?