Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem direct contact op met onze klantenservice.
De veelgestelde vragen zijn opgedeeld in de volgende categorieën:
Contact
We vinden het vervelend om te horen dat je een klacht hebt. De klacht kan gestuurd worden naar info@vwbedrijfswagens.nl en we komen dan bij je terug. Je kunt ook contact opnemen met je Volkswagen Bedrijfswagens dealer.
Als je een adreswijziging hebt dan kan je dit doorgeven door te mailen naar info@vwbedrijfswagens.nl of doorgeven aan je Volkswagen Bedrijfswagens dealer.
We willen je zo goed mogelijk van dienst zijn voor de Pechhulp van Volkswagen Bedrijfswagens, daarvoor is het nodig om te weten of je hulp nodig hebt in het binnenland of het buitenland.
Hulp in het binnenland:
Bij pech bel je 088 - 033 0109. Dit gratis telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar. Via de alarmcentrale wordt dan de dichtstbijzijnde Volkswagen Bedrijfswagens Servicepartner of een professionele hulpverlener ingeschakeld. Je bent verzekerd van snelle en deskundige hulp.
Hulp in het buitenland:
Bij pech in het buitenland kun je rechtstreeks naar Nederland bellen via +31 088 - 033 0109. In enkele landen is dit nummer niet bereikbaar, in dit geval kun je contact opnemen met +31 33 4949101 (niet gratis). Je wordt dan in het Nederlands geholpen. Zij gaan hulp voor je regelen op jouw pechlocatie.
Financieel
De slottermijn is het bedrag dat nog open blijft staan aan het einde van de looptijd. Tijdens de looptijd betaal je alleen rente over dit bedrag en geen aflossing. De slottermijn kan niet verhoogd worden.
(Ongeval)schade aan jouw auto moet je melden bij jouw verzekeraar. Indien je een verzekering hebt afgesloten via Volkswagen Bedrijfswagens Financial Services kun je bij vragen rechtstreeks bellen met 033 479 17 23. Het is mogelijk om schade te melden via deze pagina op de website.
Dit is afhankelijk van een aantal voorwaarden. Deze vraag kan gesteld worden aan de Berijdersdesk van Volkswagen Bedrijfswagens Financial Services
033 - 454 92 15 (08:00-17:30u) of via de mail aan info@volkswagenfinancialservices.nl
Dit is afhankelijk van een aantal voorwaarden. Deze vraag kan gesteld worden aan de Berijdersdesk van Volkswagen Bedrijfswagens Financial Services
033 - 454 92 15 (08:00-17:30u) of via de mail aan info@volkswagenfinancialservices.nl
Maatwerk
Informatie met betrekking tot de inrichtingseisen van taxi's kun je vinden in de Regeling voertuigen (Geldend van 01-01-2020 t/m heden).
De eisen staan vermeld in Bijlage VI Toelatingseisen taxi’s.
Bij 'af fabriek' in- en/of opgebouwde meeruitvoeringen wordt de montage meegenomen in het productieproces en wordt de auto direct naar wens gemaakt. Installatie achteraf heeft meestal tot gevolg dat eerst het een en ander moet worden gedemonteerd, voordat er kan worden ingebouwd. Er zijn talloze mogelijkheden om de bedrijfswagen aan te laten sluiten bij jouw wensen.
Wij adviseren je deze specifieke vraag voor te leggen aan je dealer, voor persoonlijk advies en informatie over de mogelijkheden.
Dat is afhankelijk van meedere factoren. Wij adviseren je deze specifieke vraag voor te leggen aan je dealer, voor persoonlijk advies en informatie over de mogelijkheden. Vind hier jouw dealer.
Wij werken samen met verschillende geselecteerde ombouwpartners, afhankelijk van jouw wensen zoeken we daarvoor de beste partner. Wij adviseren je deze specifieke vraag voor te leggen aan je dealer, voor persoonlijk advies en informatie over de mogelijkheden. Vind hier jouw dealer.
Garantie
Alle informatie over Volkswagen Bedrijfswagens garantie vind je op deze pagina op onze website. Op die pagina kun je tevens de volledige garantievoorwaarden downloaden.
Alle informatie over Volkswagen Bedrijfswagens garantie vind je op deze pagina op onze website. Op die pagina kun je tevens de volledige garantievoorwaarden downloaden.
Je hebt 2 jaar garantie op Volkswagen Originele Onderdelen en uitgevoerde werkzaamheden bij een Volkswagen Bedrijfswagen Servicepartner.
Alle informatie over Volkswagen Bedrijfswagens garantie vind je op deze pagina van onze website. Op die pagina kun je tevens de volledige garantievoorwaarden downloaden.
Pechhulp van Volkswagen Bedrijfswagens is een service van de dealer en biedt hulp bij pech onderweg, 24 uur per dag, in bijna heel Europa. Het is enorm vervelend als je met pech komt te staan, daarom is het doel van de Pechhulp om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen.
Elke nieuwe Volkswagen Bedrijfswagen heeft bij aflevering standaard recht op Pechhulp. Je behoudt het recht als je daarna het onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Volkswagen Bedrijfswagen dealer. De Pechhulp van Volkswagen Bedrijfswagens geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. Het onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van jouw auto. Zo ben je altijd verzekerd van hulp bij pech.
Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Volkswagen Bedrijfswagens erkend bedrijf? Dan heb je opnieuw recht op Pechhulp van Volkswagen Bedrijfswagens na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Volkswagen Bedrijfswagens dealer. Mocht je meer informatie willen, dan kun je dit nalezen op onze pagina over Pechhulp.
Service
Er zijn meerdere manieren waarop wij een service werkzaamheid nog aangenamer kunnen maken. Een optie is om gebruik te maken van de haal- en brengservice, een andere optie is om kleine reparaties op locatie uit te laten voeren. Neem contact op met jouw dealer voor de mogelijkheden die er geboden worden.
Je kunt makkelijk en snel zelf een afspraak inplannen via onze website. We zien er naar uit om jou binnenkort te verwelkomen in onze werkplaats! Plan hier je afspraak
Het onderhoudsinterval van jouw auto is afhankelijk van het motortype en modeljaar. Voor informatie omtrent het onderhoudsinterval van jouw auto adviseren wij het instructieboekje en/of het serviceplan te raadplegen. Natuurlijk kan je ook altijd contact opnemen met jouw Volkswagen Bedrijfswagens dealer. Vind hier de gegevens van jouw dealer.
Praktische vragen
Je kunt de kleurcode van jouw auto terugvinden op de sticker in jouw serviceplan boekje. Indien de sticker niet in jouw serviceplan aanwezig is, dan kun je de kleurcode ook vinden op een sticker in de bagageruimte van jouw auto.
Voor meer informatie kan je contact opnemen met jouw officiële dealer, deze kan ook voor jou nagaan wat de kleurcode van jouw auto is.
Voor een lakstift kun je terecht bij je Volkswagen Bedrijfswagens dealer.
Wij kunnen niet voor alle voertuigen een verklaring verstrekken. Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens:
- Het model van de auto;
- Het bouwjaar van de auto;
- Het land waar de auto origineel is afgeleverd;
- Het chassisnummer van de auto.
Ons e-mailadres is info@vwbedrijfswagens.nl
Let op: je kunt geen u CVO verklaring aanvragen voor een voertuig dat geproduceerd is voor een land buiten Europa. In dat geval kun je contact opnemen met de RDW.
Voor informatie over de onderhoudsgeschiedenis van jouw auto kun je contact opnemen met de officiële dealer. De dealer kan de onderhoudshistorie in Nederland beperkt inzien, maar in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens is het niet mogelijk je hier een kopie van te overhandigen.
Dit staat op het kenteken vermeld en is terug te vinden via www.rdw.nl
Historische catalogusprijzen kun je raadplegen via onze website. Via deze link kom je gelijk op de juiste webpagina terecht. Door het invullen van een aantal voertuiggegevens, kun je de database met prijslijsten raadplegen. https://www.volkswagen.nl/prijsinformatie
Normaal gesproken is er voor iedere Volkswagen bedrijfswagens geproduceerd tussen 2010 en november 2018 via onze website een digitaal instructieboekje beschikbaar. Helaas is het momenteel niet mogelijk om online het instructieboekje van jouw Volkswagen Bedrijfswagen te downloaden.
Als je een nieuw (papieren) instructieboekje wilt bestellen voor in je auto, neem dan contact op met je Volkswagen Bedrijfswagens dealer. Zij kunnen voor je nagaan of het gewenste boekje leverbaar is en wat de kosten voor het boekje zijn.
Alle informatie over dit onderwerp kun je vinden op de website van de RDW. https://www.rdw.nl/
De uitstoot van je eigen auto kun je vinden door op de RDW kentekencheck jouw kenteken in te voeren. De uitstoot staat onder "Motor & Milieu > Uitstoot onder V5. uitstoot deeltjes (licht of zwaar)".
Het is mogelijk om een nieuwe sleutel te bestellen bij jouw Volkswagen Bedrijfswagen dealer. Hiervoor heb je de sleutelcode nodig; deze staat op het zwarte label dat je hebt ontvangen bij aflevering van je auto. Daarnaast zal de dealer, om misbruik te voorkomen, je vragen om een legitimatie- en kentekenbewijs te tonen.
Hierna wordt de sleutel voor je besteld. Over het algemeen ontvang je daarna binnen 48 uur de nieuwe autosleutel. Meer informatie over het bestellen van een sleutel vind je op onze website.
Accessoires voor je Volkswagen Bedrijfswagen kun je bestellen via je Volkswagen Bedrijfswagens dealer.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice via: 088 - 033 0109
Maandag - vrijdag: 08:00 uur tot 20:00 uur
Zaterdag: 08:00-20:00 uur
Of mail je vraag naar info@vwbedrijfswagens.nl