APK keuring Volkswagen Bedrijfswagens

APK keuring

Gratis in combinatie met een onderhoudsbeurt + T1 Bulli pasta cadeau

Gratis in combinatie met een onderhoudsbeurt + T1 Bulli pasta cadeau

Gratis APK in combinatie met een onderhoudsbeurt

Plan je voor jouw bus een APK in combinatie met een onderhoudsbeurt, dan is de APK bij Volkswagen Bedrijfswagens altijd gratis. Je betaalt dan in plaats van € 25 voor een losse all-in APK alleen nog de wettelijke afmeldkosten van € 4,35. En plan je nu in september of oktober een APK, dan ontvang je tijdelijk een zak Bulli pasta van 500 gram cadeau, want wie jarig is trakteert! Dit jaar vieren we namelijk dat 75 jaar geleden de eerste Volkswagen bus, de T1 Bulli, werd geschetst door Ben Pon. 

Waarom is een APK verplicht?
De APK (algemene periodieke keuring) is wettelijk verplicht. Het doel hiervan is de verkeersveiligheid te verbeteren en het milieu te beschermen. Wanneer en hoe vaak jouw auto naar de APK moet, hangt af van de leeftijd van jouw auto, de gewichtsklasse en het type brandstof.

1.
Prijs van de APK is exclusief btw.
APK

Wat wordt er gekeurd bij de APK keuring?

De APK-keurmeester loopt alle zaken na die ervoor zorgen dat jouw voertuig zo veilig en milieuvriendelijk mogelijk kan rijden. Een APK bestaat uit een keuring van:

  • Remmen
  • Werking van de gordels
  • Schokdempers
  • Banden
  • Verlichting 
  • Stuurinrichting
  • Wielophanging
  • Uitstoot van uitlaatgassen

Tip

Je kunt jouw Volkswagen bedrijfswagen tot twee maanden voor de eerstvolgende apk-vervaldatum laten keuren. De oorspronkelijke vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met een of twee jaar verlengd. Heb je ook andere merken in jouw wagenpark? Geen probleem. Ook daarvoor kun je bij ons terecht.

Bekijk de onderhoudsprijzen van jouw auto

Vul je kenteken in en bekijk alle onderhoudsprijzen voor jouw bedrijfswagen. 

Service rondom APK

1. Plan een afspraak bij de dichtsbijzijnde dealer

Je maakt online, telefonisch of aan de balie een afspraak. We proberen je zo snel mogelijk te helpen.

2. Breng de auto voor apk of laat hem door ons ophalen

Je kunt gebruikmaken van de haal- & brengservice van Volkswagen Bedrijfswagens. Zo brengen wij je bijvoorbeeld graag naar jouw bestemming in de buurt, nadat je jouw auto bij ons heeft afgeleverd voor onderhoud of reparatie. Of we halen jouw auto bij je op en leveren deze weer bij je af. Je kunt jouw voorkeur opgeven als je een afspraak maakt. Uiteraard is ook vervangend vervoer mogelijk.

3. De APK keuring wordt uitgevoerd

Mocht de bedrijfswagen niet geheel door de keuring komen, dan nemen wij contact met je op om het herstel en eventuele gebreken te bespreken. Na de keuring wordt je bedrijfswagen door de dealer afgemeld in de officiële systemen van de RDW en ontvang je een nieuw keuringsrapport.  

4. Je haalt jouw bedrijfswagen op of wij brengen hem langs op het afgesproken tijdstip

Zónder verrassingen achteraf. je betaalt de overeengekomen prijs (bij onderhoud gratis) en neemt de auto mét het keuringsrapport weer mee.

Plan nu je afspraak online in.

Maak online een werkplaatsafspraak binnen 1 minuut.
Kies het gewenste moment voor jou en je onderneming!

Veelgestelde vragen over APK

Disclaimer van NL

  • Om We Connect te kunnen gebruiken, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig. Log in via de We Connect-App met je gebruikersnaam en wachtwoord en registreer je wagen in jouw account. Voor We Connect Plus heb je tot 90 dagen na voertuigoverdracht om je bedrijfswagen te registreren op vwn.de/myVolkswagen of via de Volkswagen We Connect-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) om de diensten volledig te kunnen gebruiken tijdens de overeengekomen kosteloze periode. Een geïntegreerde internetverbinding maakt het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect mogelijk. De binnen Europa gemaakte datakosten worden gedragen door Volkswagen AG als onderdeel van de netwerkdekking met uitzondering van de Streaming & Internetdiensten en individuele In-Car Apps. Om gebruik te kunnen maken van de streaming- en internetdiensten, individuele In-Car Apps en de Wi-Fi-hotspot, kunnen data-abonnementen worden gekocht bij de externe mobiele communicatiepartner Cubic Telecom en worden gebruikt binnen de netwerkdekking in tal van Europese landen. Informatie over de voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen is beschikbaar op vw.cubictelecom.com. Als alternatief kan de bestuurder internetradio en mediastreaming gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dit geval zijn de betreffende diensten alleen beschikbaar in combinatie met een bestaand mobiel abonnement tussen jou en je mobiele provider of met een afzonderlijk daartoe afgesloten contract en alleen indien dekking beschikbaar is. Afhankelijk van je mobiele abonnement kan voor gegevensuitwisseling via internet extra kosten in rekening worden gebracht (bijv. roamingkosten), vooral als je de dienst in het buitenland gebruikt. Om de gratis We Connect app te gebruiken heb je een smartphone met een geschikt iOS of Android besturingssysteem en een simkaart met data-optie nodig. Je hebt ook een geschikt mobiel abonnement nodig dat al bestaat of apart is geregeld met je mobiele provider. De beschikbaarheid van de individuele We Connect- en We Connect Plus-services die in de pakketten worden beschreven, kan van land tot land verschillen en is ook afhankelijk van het voertuig of de uitrusting. Deze diensten zijn beschikbaar voor de duur van de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of zelfs beëindigd worden. Ga naar connect.volkswagen-we.com of vraag je Volkswagen dealer om meer informatie. Voor informatie over de voorwaarden van je mobiele telefoon kun je contact opnemen met je mobiele provider.