2.15.90.1, 2019-05-09 00:05:56

Contract FAQ.

Activering van diensten.

Jouw services worden binnen 24 uur na je eerste bestelling van Car-Net geactiveerd. Voor vervolgopdrachten blijven de services actief zonder onderbreking, op voorwaarde dat het contract wordt verlengd voordat het verloopt en de betaling is ontvangen. Als het contract al is verlopen en je services opnieuw ordent, worden ze binnen 24 uur na ontvangst van jouw betaling gereactiveerd.

Als het huidige contract voor je services is verlopen, zie je een knop met de tekst 'Contract verlengen' naast jouw voertuig nadat je je bij de portal hebt aangemeld. Als je op de knop klikt, word je automatisch doorgestuurd naar een gebied waar je jouw servicebundels naar wens kunt verlengen of opnieuw kunt ordenen.

Bestaande contracten.

Een overzicht van jouw bestellingen vind je onder "Mijn bestellingen".

Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen annuleren zonder een reden op te geven. Meer informatie vind je in de Car-Net-portal onder het menupunt "Juridische / Algemene voorwaarden".

Om het contract op te zeggen, dus je bestelling te annuleren, gebruik je het formulier voor het annuleren van een bestelling. Dit kun je vinden in de bijlage bij jouw orderbevestiging of onder het menu-item "Juridische / Algemene voorwaarden".

Het contract eindigt automatisch op de vervaldatum; het is niet mogelijk om het contract vóór deze datum te beëindigen.

Als je je terugtrekt uit het contract, krijg je de vaste gebruiksvergoeding terug die je al hebt betaald.

Betaling.

Je kunt betalen via overschrijving, PayPal of creditcard. Selecteer jouw gewenste betalingsoptie wanneer je jouw bestelling plaatst.

Zakelijke klanten moeten voor alle bestellingen binnen de EU een btw-identificatienummer (btw-nummer) invoeren. Zakelijke klanten uit Duitsland kunnen ook hun belastingnummer invoeren. Particuliere klanten hoeven geen btw-identificatienummer of btw-nummer in te voeren.

VISA en Mastercard worden over het algemeen geaccepteerd, evenals American Express in bepaalde landen.

Je ontvangt per e-mail een factuur na ontvangst van de betaling.

Jouw factuur wordt rechtstreeks per e-mail naar jou verzonden.

Overdracht / verkoop van voertuigen.

Jouw Car-Net-services zijn altijd gekoppeld aan één specifieke Volkswagen en het is daarom niet mogelijk om ze over te zetten naar een ander voertuig. Als je een nieuwe Volkswagen met Car-Net koopt, kun je de Car-Net-services opnieuw aanvragen.

Als je jouw voertuig verkoopt, kan de nieuwe eigenaar van het voertuig de Car-Net-diensten gebruiken voor de rest van het contract. De nieuwe eigenaar moet hiervoor een eigen Car-Net-gebruikersaccount aanmaken.

Als je je nog niet hebt geregistreerd, begin je met het maken van een Car-Net-gebruikersaccount. Voer het voertuigidentificatienummer (VIN) van je Volkswagen in bij de stap "Voertuig toevoegen". Je ontvangt dan een melding dat je de primaire gebruiker kunt wijzigen. Wanneer je de primaire gebruiker wijzigt, worden alle rechten voor het betreffende voertuig overgedragen naar jouw persoonlijke Car-Net-gebruikersaccount. De vorige eigenaar zal hiervan per e-mail op de hoogte worden gebracht.

Als je al een gebruikersaccount hebt, meld je je dan aan bij de Car-Net-portal met jouw aanmeldingsgegevens. Klik op "Voertuigadministratie" en vervolgens op de knop "Voertuig toevoegen". Nadat je jouw voertuigidentificatienummer (VIN) hebt ingevoerd, kun je de primaire gebruiker wijzigen. Wanneer je de primaire gebruiker wijzigt, worden alle rechten voor het betreffende voertuig overgedragen naar jouw persoonlijke Car-Net-gebruikersaccount. De vorige eigenaar zal hiervan per e-mail op de hoogte worden gebracht.

Mogelijk moet je het infotainmentsysteem terugzetten naar de fabrieksinstellingen om ervoor te zorgen dat alle oude gebruikersgegevens worden verwijderd (alle ingevoerde gegevens en eventuele instellingen in het voertuig en in het Car-Net-portaal).

Om ervoor te zorgen dat alle oude gebruikersgegevens (alle ingevoerde gegevens en alle instellingen die zijn gewijzigd in het voertuig en in het Car-Net-portaal) worden verwijderd, moet het infotainmentsysteem worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Klik op de knop "Menu" van uw Infotainment-systeem en selecteer het subitem "Instellingen". Klik nu op de knop "Fabrieksinstellingen". Je hebt nu de mogelijkheid om alle instellingen of alleen de Car-Net-instellingen opnieuw in te stellen. Afhankelijk van je voertuigmodel is het dan mogelijk dat  je jezelf handmatig moet verwijderen als geregistreerde gebruiker.

Verdere informatie is te vinden in het privacybeleid.

Klik op de knop "Menu" op uw Infotainmentsysteem en selecteer vervolgens "Instellingen". Klik nu op de knop "Fabrieksinstellingen" en bevestig je invoer.

Onder het item "Fabrieksinstellingen" heb je de mogelijkheid om de Car-Net-instellingen te resetten. Om dit te doen, klik je op de knop "Menu" op jouw Infotainment-systeem en selecteer je het subitem "Instellingen". Klik nu op de knop "Fabrieksinstellingen" en selecteer "Car-Net (online diensten)". Je kunt vervolgens de gegevens van de vorige gebruiker verwijderen in het gebied "Registratie".

Uitbreiding / bestellen.

Je kunt jouw contracten snel en eenvoudig uitbreiden in de Car-Net-winkel. Om je te registreren in de Car-Net-winkel meld je je eerst aan op het Car-Net-portaal. Selecteer vervolgens het voertuig waarvoor je jouw diensten wilt uitbreiden in voertuigbeheer en klik op de knop "Contract verlengen". Verlenging is op elk moment mogelijk vanaf zes maanden voordat het huidige contract afloopt.

De beschikbaarheid van services is afhankelijk van de uitrusting van jouw voertuig en het land waar je je momenteel bevindt.

Je kunt jouw Car-Net-services verlengen vanaf zes maanden voordat jouw huidige contract verloopt. Om dit te doen, begin je bij het inloggen op de Car-Net-portal. Ga vervolgens naar het beheergebied van jouw voertuig en klik op de knop "Contract verlengen" naast het betreffende voertuig.

Je kunt jouw Car-Net-services uitbreiden vanaf zes maanden voordat jouw contract verloopt. Bovendien ontvang je een e-mail om je eraan te herinneren dat jouw contracten binnenkort aflopen.

Helaas is een automatische extensie niet mogelijk. Je ontvangt echter een e-mailherinnering op tijd voordat jouw contract verloopt.

De Car-Net-services kunnen niet afzonderlijk worden besteld. Afhankelijk van jouw voertuigmodel kun je kiezen uit een reeks servicebundels: Guide & Inform, Security & Service Basic en Security & Service Plus. Elke bundel bevat verschillende services die speciaal zijn ontworpen voor jouw Volkswagen.

Zes maanden voordat jouw contract verloopt, verschijnt er een knop 'Contract verlengen' naast het relevante voertuig in de Car-Net-portal. Als je op deze knop klikt, ga je rechtstreeks naar de pagina voor itemselectie, waar je een nieuwe contractduur kunt selecteren.

Zodra je jouw bestelling hebt voltooid door op "Bestelling plaatsen" te klikken, wordt een orderbevestiging verzonden naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan jouw Car-Net-gebruikersaccount. Jouw Car-Net-diensten worden beschikbaar gesteld voor de duur van de overeengekomen contracttermijn binnen 24 uur nadat de betaling is ontvangen. Na de succesvolle activering van jouw services, ontvang je een bevestigingsmail met jouw factuur.

Btw-nummers kunnen alleen tijdens kantooruren van het belastingkantoor worden gecontroleerd.

Contractduur / vervaldatum.

Voor nieuwe voertuigen kunnen de Car-Net-services gratis worden gebruikt voor de initiële contractduur. Hoe lang deze periode van gratis gebruik duurt, is afhankelijk van jouw land, voertuigmodel en uitrusting, maar duurt minimaal 12 maanden.

Houd er rekening mee dat je de Online Connectivity Unit (OCU) moet bestellen om de services "Security & Service" te kunnen gebruiken. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het installeren van de OCU, afhankelijk van beschikbaarheid.

Verschillende contractduur is beschikbaar, afhankelijk van welke servicebundel je nodig hebt. Deze worden weergegeven tijdens de selectie van het contract van het contractverlengingsproces.

Jouw diensten worden gedeactiveerd na het verstrijken van het contract. Je kunt jouw Car-Net-services echter op elk gewenst moment verlengen door op de knop "Contract Verlengen" in de Car-Net-portal te klikken.

Vragen? Bel ons.

0800 - 555 7000 (gratis)

Maandag - vrijdag: 08.00 uur tot 20.00 uur
Zaterdag 08.00-18.00 uur