2.17.94.1, 2019-07-05 00:05:51

Informatie over mijn Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering

Top 5 veelgestelde vragen.

Als specialist in betrouwbare financiële diensten streeft Volkswagen Financial Services ernaar voor iedere klant een passend aanbod te doen en de beste service te bieden. Gebaseerd op ieders behoefte en budget. Om dit te kunnen realiseren zijn wij altijd op zoek naar de beste partners. Dit is dan ook de reden dat wij voor Allianz als betrouwbare en deskundige verzekeraar gekozen hebben. Zo kunnen wij u garanderen dat je ook de komende jaren goed verzekerd de weg op kan, met behoud van de unieke voordelen die je van ons gewend bent.

  • Het eigen risico bij ruitvervanging wordt € 0,- bij herstel via de Volkswagen Bedrijfswagens dealer. Dit was € 65,-. 
  • Ook vervalt het extra eigen risico voor bestuurders jonger dan 24 jaar. Dit was € 65,-. 
  • De extra premiebescherming komt te vervallen.
  • Heb je nog een Schadeverzekering voor inzittenden (SVI) dekking met een verzekerd bedrag lager dan een € 1.000.000, dan verhogen wij het verzekerde bedrag naar € 1.000.000. De premie wordt € 45.
  • De polisvoorwaarden kun je downloaden op deze pagina.

 

De standaard premie blijft gelijk. Toch kan het zijn dat je premie toch gewijzigd is. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn.

  • Je hebt het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op je no-claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor je meer korting krijgt.
  • Ieder jaar bepalen wij opnieuw jouw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, jouw bedrijfswagen, jouw schadevrije jaren en de gekozen dekking. 

Neem dan contact op met onze klantenservice via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. Wij helpen je graag verder.

Algemene verzekeringsvragen.

Je ontvangt jouw polis en groene kaart van Allianz per e-mail of per post. Mocht je deze niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. 

De Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. 

Een adres is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23.

De premie van je verzekering wordt o.a. bepaald aan de hand van je postcode. De wijziging zal zeer waarschijnlijk effect hebben op je premie. 

Stuur een e-mail naar volkswagenverzekering@allianz.nl met de juiste bankgegevens. Wij zorgen voor de verwerking van de juiste gegevens.

Stuur een e-mail naar volkswagenverzekering@allianz.nl met een kopie van het vrijwaringsbewijs in de bijlage. Wij beëindigen de polis per verkoopdatum tenzij dit langer dan 28 dagen is. Dan wordt de dag dat de opzegging binnenkomt gehanteerd. 

Je premie is omhoog of omlaag gegaan. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, namelijk;

  • Je hebt het afgelopen jaar verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op je no claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor je meer korting krijgt.
  • Ieder jaar bepalen wij opnieuw jouw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, je adres, je bedrijfswagen, de schadevrije jaren en de gekozen dekking.

Als je niet akkoord gaat met de premie aanpassing dan kun je jouw Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering, conform de polisvoorwaarden, dagelijks opzeggen. Wij zullen dan je polis beëindigen.
Je kunt je opzegging per e-mail aan ons doorgeven via volkswagenverzekering@allianz.nl

Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de verzekeringnemer, de bedrijfswagen, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat je de verzekering wijzigt. 

Het huidige aantal schadevrije jaren is vaak terug te vinden op het polisblad van jouw huidige bedrijfswagen verzekering. Ook kun je het aantal schadevrije jaren opvragen bij jouw huidige verzekeraar. Hiervoor kun je eenvoudig telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verzekeraar. Ook kun je deze informatie opvragen via Roydata

Roydata is een centrale database waar jouw schadevrije jaren in vermeld staan. Als je jouw bedrijfswagen verzekering opzegt, zal jouw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren in dit systeem invoeren. Dit systeem wordt door ons gebruikt om te controleren of het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgegeven bij de aanvraag overeenkomt.

Ga langs bij je Volkswagen Bedrijfswagens dealer voor een berekening op maat. Of bel ons op 033 479 17 23. 

De meldcode van jouw bedrijfswagen bestaat uit 4 cijfers. Dat zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je bedrijfswagen. Dit nummer vind je op jouw kentekenpapieren of -pasje. 

Dit is het internationale bewijs dat je verzekerd bent. Je kan dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in je mailbox bewaren. Zo heb je altijd jouw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand.
De volgende gegevens staan op je Internationaal Verzekeringsbewijs:

  • In welke landen je bedrijfswagen verzekerd is
  • Welk kenteken verzekerd is
  • In welke periode de verzekering geldig is
  • Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer

Het Internationaal Verzekeringsbewijs is nodig wanneer je in bepaalde landen een ongeluk krijgt of bij controle. Het is handig om deze bij je te hebben zodat je snel alle gegevens bij je hebt. In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht om ook een Internationaal Verzekeringsbewijs bij je te hebben voor je caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram. 

In Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland,Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

In de onderstaande landen is het verplicht om uw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kun je zelf printen op groen papier of opvragen via volkswagenverzekering@allianz.nl:
Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland.

Voor het niet aan kunnen tonen van een Internationaal Verzekeringsbewijs in de landen waartoe dit verplicht is, kun je een boete krijgen. De hoogte van deze boete hangt af van de huidige wetgeving in het desbetreffende land waar het aantonen van de Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht is.

In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht een Internationaal Verzekeringsbewijs bij je te hebben voor je caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram. Het Internationaal Verzekeringsbewijs voor je caravan kun je aanvragen via verzekeren@volkswagenfinancialservices.nl door een kopie van je caravankentekenbewijs op te sturen. Let op: de verplichting geldt ook als je door deze landen heen rijdt, op weg naar andere landen! 

Aanvullende dekkingen.

Jouw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijg je gewoon vervangend vervoer tijdens schadeherstel, een ongeluk, diefstal of total loss. Het enige wat jij betaalt zijn de brandstofkosten. Zo ben je tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en ga je er in dat opzicht niet op achteruit. 

Als bij een verkeersongeval persoonsschade ontstaat door schuld van een ander, krijg je rechtsbijstand voor het verhalen van die schade. Letselschade, smartengeld, gederfde inkomsten en juridische kosten zijn voorbeelden van persoonsschade. Natuurlijk heb je met de rechtsbijstand voor motorrijtuigen ook recht op onze verhaalservice. Raak je betrokken bij een geschil in verband met het aanschaffen, onderhouden en vervangen van jouw Volkswagen? Ook dan kun je rekenen op onze juridische hulp.

Wil je je dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. Wij helpen je graag verder.

Voor een klein extra bedrag per maand verzeker je inzittenden mee tot wel €1.000.000,-. We vergoeden de persoonlijke schade van alle inzittenden bij een ongeval, bijvoorbeeld een kapotte bril, schade aan bagage, blijvende invaliditeit of arbeidsongeschiktheid. De uitkering vindt plaats, ongeacht wie de schade heeft aangericht.

Wil je je dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. Wij helpen je graag verder.

Bij de Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering zijn accessoires van jouw Volkswagen tot € 2.000 gratis verzekerd. Wil je een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heb je de keuze om jouw accessoires voor € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren. 

Wil je je dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via volkswagenverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 23. Wij helpen je graag verder. 

Nee, specificatie voor accessoires is niet nodig. Bij het aanvragen kies je voor deze uitbreiding en dan is het automatisch geregeld. Dat is 1 van de vele voordelen van de Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering.

Bij de Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering geldt een maximale BM(*) korting op jouw premie van maar liefst 75%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van jouw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk.

*Bonus/malus korting op basis van de opgebrouwde schadevrije jaren.

Aanvullende zekerheid.

Met de ladingverzekering betalen wij schade aan of diefstal of verlies van je lading. Je kunt kiezen voor een verzekerd bedrag van maximaal € 5.000 of € 10.000.

Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 2.000 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.

Met een Uitgebreide Rechtsbijstand krijg je hulp en vergoeding van rechtskosten bij schade. Je krijgt hulp om de schade betaald te krijgen die een ander heeft veroorzaakt, hulp bij strafzaken en hulp bij conflicten over een contract. Daarnaast krijg je hulp om bijvoorbeeld je kentekenbewijs of bedrijfswagen terug te krijgen. Heb je al een rechtsbijstandverzekering? Controleer dan of 'verkeer' ook meeverzekerd is.

De werkelijke kosten van de persoonlijke schade die jij of je passagiers oplopen bij een verkeersongeval worden vergoed. Het gaat dan om: kosten door blijvende invaliditeit, arbeidsongeschiktheid of overlijden, verlies van inkomsten, smartengeld en schade aan persoonlijke bezittingen. Het maakt niet uit wie schuld heeft. Het maximale bedrag dat wij betalen is € 1.000.000 per gebeurtenis. Het verschil met de Ongevallen Inzittendenverzekering is dat we daarmee het bedrag vergoeden dat je van tevoren hebt gekozen in plaats van de werkelijk geleden schade.

Het door jou gekozen bedrag als jij en/of jouw passagiers door een ongeval overlijden of blijvend invalide raken worden vergoed. Dit bedrag gaat naar jou, de passagiers of de nabestaanden. Wil jij dat wij de werkelijke geleden schade betalen? Dan kun je kiezen voor de Schadeverzekering voor Inzittenden.

Je krijgt direct deskundige hulp bij autopech. Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in heel Europa. Je aanhanger is ook meeverzekerd. Bij pech repareren we je bedrijfswagen meteen als dat kan. En anders slepen we jouw bedrijfswagen naar een garage. Kan de garage jouw bedrijfswagen niet op de dag van de melding repareren? Of in Europa niet binnen 48 uur? Dan krijg je vervangend vervoer.

In sommige gevallen heb je al recht op pechhulp via de mobiliteitsgarantie. Bijvoorbeeld omdat je de bedrijfswagen in onderhoud hebt bij de dealer. 

 

Meer weten?