More than just a trend

Salt & Silver: Creatieve keuken met een duurzame aanpak

More than just a trend

Salt & Silver: Creatieve keuken met een duurzame aanpak

Of het nu voor de cateringservice of voor restaurants is, in voertuigen zoals de ID. Buzz Cargo zien Cosy en Jo een toekomst, een elementaire oplossing om holistisch en duurzaam te kunnen werken. Het wordt een van de laatste bouwstenen in hun heruitvinding: CO2 vrij rijden met groene stroom en duurzame ingrediënten leveren uit de regio aan hun klimaatneutrale restaurant. Een goede reden voor Cosy om met veel vertrouwen naar de toekomst te kijken. "Ik leef de beste levensstijl die ik kan kiezen", zegt hij terwijl ze de avond afsluiten op het hoofdkantoor van Salt & Silver. "Ik hoop dat dit voor altijd blijft."

 

Johannes Riffelmacher en Thomas Kosikowski hebben de afgelopen jaren een merk opgebouwd als het “Salt & Silver” duo. Ze staan ​​voor bijzondere foodconcepten, avontuurlijke reis- en kookboeken en vernieuwende ideeën. Tijdens een boswandeling in Ahrensburg in Noord-Duitsland laten ze zien hoe ze duurzaamheid integreren in hun bedrijf - en toveren ze een bijzonder menu tevoorschijn uit vers verzamelde, regionale ingrediënten. Maar ze weten ook dat een duurzame toekomst alleen werkt met een holistische benadering. Hun hoop: innovatieve concepten zoals de ID. Buzz Cargo.

Mobiliteit is altijd een groot deel van hun leven geweest. Want wie reizen, surfen en koken hun passie noemen, is afhankelijk van mobiliteit. In 2014 besloten Thomas Kosikowski en Johannes Riffelmacher, ook wel Cozy en Jo genoemd, deze passies in een avontuur te verwezenlijken. Dus reisden ze 18 maanden naar Zuid-Amerika. Hun doel: de cultuur van de landen documenteren. En als Cozy en Jo het hebben over de lokale cultuur, bedoelen ze vooral de culinaire cultuur, die ze overal verkenden.

--:--
Nieuwe concepten zoals de ID. Buzz geeft ons hoop voor de toekomst.
Thomas Kosikowski, Salt & Silver

Cosy en Jo bezochten markten in Mexico, kookten met de lokale bevolking na een lange dag surfen op het strand en woonden bij een gezin in de Peruaanse Jungle. Ze visten op piranha’s voor het avondeten, reisden in boomstamboten en bewonderden het natuurlijke gebied van de Galapagos-eilanden. Het was een project van twee vrienden, een avontuur dat is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf: Salt & Silver. Met eindeloze gedachten, duizenden volgers op social media en nieuwe kookrecepten keerden Cozy en Jo terug naar Duitsland - met zakelijke ideeën.

ID. Buzz nieuwsbrief

Altijd als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen van ID. Buzz? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief.

Verandering van perspectief: van Latijns-Amerika naar de Noordzee

Na twee reiskookboeken over Latijns-Amerikaans eten, het opzetten van een cateringservice en de opening van twee restaurants, staat Salt en Silver op het punt om het voedselconcept opnieuw uit te vinden. Door de afgelopen jaren heen zijn deze avonturiers uitgegroeid tot ondernemers. Het zijn ondernemers die zich vanaf het begin hebben ingezet voor duurzame ingrediënten. Ze verbouwden groenten en kruiden in hun “Garden of Eden” om hun ecologische voetafdruk laag te houden.  

Voor Cozy en Jo is voeding uit de streek een belangrijke bouwsteen voor een duurzame toekomst. Tijdens een boswandeling in Ahrensburg in Noord-Duitsland laten ze zien hoe het werkt. “Voorheen zochten we over de hele wereld voor onze ideeën en recepten, tegenwoordig vinden we ze dichtbij”, zegt Jo terwijl hij zijn verse oogst van paddenstoelen en kruiden laat zien. Salt & Silver verwerkt momenteel de vers verzamelde ingrediënten op een oude boerderij. Uien en bospaddenstoelen sissen in de pan, het verse brood wordt geserveerd, bieslook wordt gesneden en de geur van vers geraspte kaas zweeft door de lucht. “Het is een belevenis voor al je zintuigen, om te koken waar je je ingrediënten vandaan haalt.” De jongens bijten met genot in het champignonnen brood met parmezaan. “Soms zijn de beste momenten makkelijk en eenvoudig.” 

 

Het is inspirerend dat door nieuwe technologieën grenzen worden verlegd.
Johannes Riffelmacher, Salt & Silver

Het is een drijfveer voor beide om een perspectief te hebben op een duurzame wereld. Deze aanpak is de focus op hun volgende project, “Salt & Silver am Meer”. Het is een klimaatneutraal restaurant in St. Peter Ording aan de Noordzee. In plaats van de wereld rond te reizen op zoek naar nieuwe receptideeën, werkt Salt & Silver samen met lokale boeren, visserijen en kwekerijen en bieden ze alleen regionale gerechten aan. Cozy en Jo zeggen: “We presenteren de beste, duurzame ingrediënten vol van smaak en finesse.”

Jo walks in the forest with a basket and looks for specialities.

Duurzaam voedselconcept en de ID. Buzz

Terug van hun boswandeling presenteren Cosy en Jo een voorproefje in hun Hamburgse restaurant, het hoofdkantoor van Salt & Silver. Het is een typisch beeld voor hen: terwijl de geur van de fijn bereide groenten de kamer vult, fileren de twee verse vis en filosoferen ze over hun klimaatneutrale toekomst. Geleidelijk veroveren tal van lekkernijen, bereid met duurzame producten, de liefdevol gedecoreerde tafel, kleurrijke salades, fijn gemarineerde visgerechten en creatief samengestelde groentevariaties - hun creaties lijken op ware kunstwerken, met veel aandacht voor detail.

Om in de toekomst succesvol te zijn, hebben ze volgens hun mening meer nodig dan regionale ingrediënten. "Het gaat natuurlijk ook om het transporteren van onze ingrediënten voor ons restaurant", zegt Cosy. “De CO 2 -footprint is hierbij een belangrijk probleem. Het neemt een groot deel van ons werk in beslag om na te denken over hoe wij als restauranteigenaren onze bijdrage hieraan kunnen leveren.” De ID. Buzz Cargo is voor hen het perfecte voertuig om ook de supply chain om te schakelen naar duurzame bedrijfsvoering. Innovatief, ruim interieur concept, compacte buitenmaten en volledig elektrisch: "Het is inspirerend", zegt Cosy. “Technologieën zoals de ID. Buzz Cargo zal de grenzen verleggen.”

 

Het regionale menu: culinaire kunst gemaakt van regionale ingrediënten

Cosy en Jo reisden vroeger de wereld over voor inspiratie - tegenwoordig vinden ze ingrediënten en receptideeën in de omgeving. Ze gaan op zoek, halen inspiratie uit de natuur en maken van de ingrediënten die ze vinden een nieuw menu. Het resultaat is niet alleen bijzonder duurzaam en lekker, maar ook iets om trots op te zijn. En als het water u al in de mond loopt door ernaar te kijken, leest u hier de receptenverzameling in pdf -formaat om thuis te koken. Veel succes en eet smakelijk!

Johannes Riffelmacher en Thomas Kosikowski zijn de oprichters van Salt & Silver, runnen twee restaurants en een cateringservice in Hamburg en zijn de auteurs van twee kookboeken. Het volgende restaurant opent binnenkort in St. Peter Ording.

https://saltandsilver.deOpens an external link

https://www.instagram.com/saltandsilverOpens an external link

ID. Buzz nieuwsbrief

Altijd als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen van ID. Buzz? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief.

Wil je verder lezen?

Het icoon keert terug: op 9 maart 2022 is de wereldpremière van de nieuwe ID. Buzz!

Tijdens de wereldpremière wordt de iconische en de eerste 100% elektrische Volkswagen Bedrijfswagen onthuld. Een stap dichterbij elektrisch rijden in hét beroemde Volkswagen busje: de ID. Buzz. 

Experts over de ID. Buzz

Wie kunnen beter uitleggen wat de kracht is van deze eerste volledig elektrische bedrijfswagen dan de experts die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling? Christian Senger, hoofd autonoom rijden; Lars Menge, hoofd productmarketing en Albert Kirzinger, hoofddesigner van Volkswagen Bedrijfswagens leggen uit waarom de ID.Buzz op alle fronten een echte pionier is.

Jayda G: geïnspireerd door de ID. Buzz

Bioloog overdag, DJ 's nachts - als specialist in milieutoxicologie heeft Jayda G een groot doel: "Muziek en het milieu zijn de twee dingen waar ik dag en nacht mee bezig ben. Mijn doel is om erachter te komen hoe ik deze dingen bij elkaar kan brengen". In dit artikel beschrijft de in Canada geboren artiest hoe de ID. Buzz haar inspireerde om een uniek nummer te creëren. 

Alessia Zecchini: Een duik in de toekomst

Ze heeft de wereld rondgereisd en in de zeeën gedoken: Alessia Zecchini, professionele freediver, heeft een missie: het plastic afval uit de zeeën recyclen. Ter plaatse laat Alessia zien hoe ze dat doet - en geïnspireerd door de ID. Buzz, ontwerpt ze van het ingezamelde plastic duurzame badkleding. Waarom de ID. Buzz haar zo inspireert? Omdat het haar eindelijk de kans geeft om écht duurzaam te leven.

Disclaimer van NL

  • Om We Connect te kunnen gebruiken, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig. Log in via de We Connect-App met je gebruikersnaam en wachtwoord en registreer je wagen in jouw account. Voor We Connect Plus heb je tot 90 dagen na voertuigoverdracht om je bedrijfswagen te registreren op vwn.de/myVolkswagen of via de Volkswagen We Connect-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) om de diensten volledig te kunnen gebruiken tijdens de overeengekomen kosteloze periode. Een geïntegreerde internetverbinding maakt het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect mogelijk. De binnen Europa gemaakte datakosten worden gedragen door Volkswagen AG als onderdeel van de netwerkdekking met uitzondering van de Streaming & Internetdiensten en individuele In-Car Apps. Om gebruik te kunnen maken van de streaming- en internetdiensten, individuele In-Car Apps en de Wi-Fi-hotspot, kunnen data-abonnementen worden gekocht bij de externe mobiele communicatiepartner Cubic Telecom en worden gebruikt binnen de netwerkdekking in tal van Europese landen. Informatie over de voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen is beschikbaar op vw.cubictelecom.com. Als alternatief kan de bestuurder internetradio en mediastreaming gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dit geval zijn de betreffende diensten alleen beschikbaar in combinatie met een bestaand mobiel abonnement tussen jou en je mobiele provider of met een afzonderlijk daartoe afgesloten contract en alleen indien dekking beschikbaar is. Afhankelijk van je mobiele abonnement kan voor gegevensuitwisseling via internet extra kosten in rekening worden gebracht (bijv. roamingkosten), vooral als je de dienst in het buitenland gebruikt. Om de gratis We Connect app te gebruiken heb je een smartphone met een geschikt iOS of Android besturingssysteem en een simkaart met data-optie nodig. Je hebt ook een geschikt mobiel abonnement nodig dat al bestaat of apart is geregeld met je mobiele provider. De beschikbaarheid van de individuele We Connect- en We Connect Plus-services die in de pakketten worden beschreven, kan van land tot land verschillen en is ook afhankelijk van het voertuig of de uitrusting. Deze diensten zijn beschikbaar voor de duur van de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of zelfs beëindigd worden. Ga naar connect.volkswagen-we.com of vraag je Volkswagen dealer om meer informatie. Voor informatie over de voorwaarden van je mobiele telefoon kun je contact opnemen met je mobiele provider.