Overige informatie van de financiële services van Volkswagen Bedrijfswagens

Overige informatie

Voordelen uitgelegd

Ladingverzekering
Met de ladingverzekering betalen wij schade aan of diefstal of verlies van je lading. Je kunt kiezen voor een verzekerd bedrag van maximaal € 5.000 of € 10.000.

Extra accessoires voordelig meeverzekeren
Accessoires die niet door de fabriek in je bedrijfswagen zijn ingebouwd, zijn tot € 2.000 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.

Schadeherstel met 100% originele onderdelen
De Volkswagen Bedrijfswagens dealer herstelt jouw bedrijfswagen snel en vakkundig met 100% originele onderdelen (MerkZeker schadeherstel). Jouw voordeel: geen waardeverlies bij inruil, extra veiligheid en kwaliteit. Kortom, je gaat er in geen enkel opzicht op achteruit. 

Vervangend vervoer inbegrepen
Jouw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijg je gewoon vervangend vervoer tijdens schadeherstel, een ongeluk, diefstal of total loss. Het enige wat je betaalt zijn de brandstofkosten. Zo ben je tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en ga je er in dat opzicht niet op achteruit. 

Bonuskorting op de premie? 
Bij de Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering geldt een maximale BM(*) korting op jouw premie van maar liefst 75%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van jouw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk.

* Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren. 

Aanvullende zekerheid

Uitgebreide Rechtsbijstand
Met een Uitgebreide Rechtsbijstand krijg je hulp en vergoeding van rechtskosten bij schade. Je krijgt hulp om de schade betaald te krijgen die een ander heeft veroorzaakt, hulp bij strafzaken en hulp bij conflicten over een contract. Daarnaast krijg je hulp om bijvoorbeeld je kentekenbewijs of bedrijfswagen terug te krijgen. Heb je al een rechtsbijstandverzekering? Controleer dan of 'verkeer' ook meeverzekerd is.

Schadeverzekering inzittenden (SVI)
De werkelijke kosten van de persoonlijke schade die jij of je passagiers oplopen bij een verkeersongeval worden vergoed. Het gaat dan om: kosten door blijvende invaliditeit, arbeidsongeschiktheid of overlijden, verlies van inkomsten, smartengeld en schade aan persoonlijke bezittingen. Het maakt niet uit wie schuld heeft. Het maximale bedrag dat wij betalen is € 1.000.000 per gebeurtenis. Het verschil met de Ongevallen Inzittendenverzekering is dat we daarmee het bedrag vergoeden dat je van tevoren hebt gekozen in plaats van de werkelijk geleden schade.

Ongevallen inzittenden verzekering
Het door jou gekozen bedrag als jij en/of jouw passagiers door een ongeval overlijden of blijvend invalide raken worden vergoed. Dit bedrag gaat naar jou, de passagiers of de nabestaanden. Wil jij dat wij de werkelijke geleden schade betalen? Dan kun je kiezen voor de Schadeverzekering voor Inzittenden.

Pechhulp
Je krijgt direct deskundige hulp bij autopech. Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in heel Europa. Je aanhanger is ook meeverzekerd. Bij pech repareren we je bedrijfswagen meteen als dat kan. En anders slepen we jouw bedrijfswagen naar een garage. Kan de garage jouw bedrijfswagen niet op de dag van de melding repareren? Of in Europa niet binnen 48 uur? Dan krijg je vervangend vervoer.

In sommige gevallen heb je al recht op pechhulp via de mobiliteitsgarantie. Bijvoorbeeld omdat je de bedrijfswagen in onderhoud hebt bij de dealer. 

Voorwaarden

Voorwaarden & dienstenwijzer

Algemene voorwaarden:
Algemene voorwaarden Volkswagen Bedrijfswagens VerzekeringOpens an external link

Verzekeringskaarten
Download hieronder de Verzekeringskaarten voor de Volkswagen Bedrijfswagens Verzekering via Allianz.

• Verzekeringskaart WAOpens an external link
• Verzekeringskaart WA en beperkt cascoOpens an external link
• Verzekeringskaart RechtsbijstandOpens an external link

Dienstenwijzer
DienstenwijzerOpens an external link

Aanvullende dekkingen

Top 5 veelgestelde vragen van klanten

Overige vragen

Disclaimer van NL

  • Om We Connect te kunnen gebruiken, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig. Log in via de We Connect-App met je gebruikersnaam en wachtwoord en registreer je wagen in jouw account. Voor We Connect Plus heb je tot 90 dagen na voertuigoverdracht om je bedrijfswagen te registreren op vwn.de/myVolkswagen of via de Volkswagen We Connect-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) om de diensten volledig te kunnen gebruiken tijdens de overeengekomen kosteloze periode. Een geïntegreerde internetverbinding maakt het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect mogelijk. De binnen Europa gemaakte datakosten worden gedragen door Volkswagen AG als onderdeel van de netwerkdekking met uitzondering van de Streaming & Internetdiensten en individuele In-Car Apps. Om gebruik te kunnen maken van de streaming- en internetdiensten, individuele In-Car Apps en de Wi-Fi-hotspot, kunnen data-abonnementen worden gekocht bij de externe mobiele communicatiepartner Cubic Telecom en worden gebruikt binnen de netwerkdekking in tal van Europese landen. Informatie over de voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen is beschikbaar op vw.cubictelecom.com. Als alternatief kan de bestuurder internetradio en mediastreaming gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dit geval zijn de betreffende diensten alleen beschikbaar in combinatie met een bestaand mobiel abonnement tussen jou en je mobiele provider of met een afzonderlijk daartoe afgesloten contract en alleen indien dekking beschikbaar is. Afhankelijk van je mobiele abonnement kan voor gegevensuitwisseling via internet extra kosten in rekening worden gebracht (bijv. roamingkosten), vooral als je de dienst in het buitenland gebruikt. Om de gratis We Connect app te gebruiken heb je een smartphone met een geschikt iOS of Android besturingssysteem en een simkaart met data-optie nodig. Je hebt ook een geschikt mobiel abonnement nodig dat al bestaat of apart is geregeld met je mobiele provider. De beschikbaarheid van de individuele We Connect- en We Connect Plus-services die in de pakketten worden beschreven, kan van land tot land verschillen en is ook afhankelijk van het voertuig of de uitrusting. Deze diensten zijn beschikbaar voor de duur van de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of zelfs beëindigd worden. Ga naar connect.volkswagen-we.com of vraag je Volkswagen dealer om meer informatie. Voor informatie over de voorwaarden van je mobiele telefoon kun je contact opnemen met je mobiele provider.