Pech onderweg.

We helpen u snel weer op weg.

Wat te doen bij pech?

Bij pech belt u het gratis nummer 0800 555 70 00. Of u nu op uw eigen oprit staat of waar dan ook in Nederland, en in bijna heel Europa. Sla het nummer op in uw telefoon, dan bent u altijd zeker van hulpverlening door de dichtstbijzijnde Volkswagen Bedrijfswagens dealer of een andere professionele hulpverlener in de buurt.  

Vanuit Nederland 
0800 555 70 00
24 uur per dag / gratis 
Vanuit het buitenland
(+31) 800 555 70 00
24 uur per dag / gratis

Als u ons niet kunt bereiken op dit nummer, kunt u bellen met (+31) 33 49 49 101 (24 uur per dag). Dit nummer is niet gratis.


Let op! Brandt er een waarschuwingslampje?

Rood lampje: acuut.
Zet uw auto aan de kant en neem direct contact op met uw dealer of de Volkswagen Mobiliteitsservice op een van de nummers hierboven.

 

Oranje lampje: minder urgent.
Neem snel contact op met uw dealer.

Mobiliteitsservice.

Volkswagen Bedrijfswagens staat voor betrouwbaarheid. Pech is echter nooit uit te sluiten en daarom kunt u rekenen op Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice. Deze gratis pechhulp helpt u weer op weg, 24 uur per dag, in Nederland én Europa.

Uw voordelen.

  • Binnen 1 uur hulp overal in Nederland
  • Reparatie ter plekke indien mogelijk.

Veelgestelde vragen over Mobiliteitsservice.

  • Wat gebeurt er als directe reparatie niet mogelijk is?

    Wanneer reparatie niet direct mogelijk is, wordt uw Volkswagen bedrijfswagen naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf vervoerd. Als daar blijkt dat reparatie binnen drie uur niet mogelijk is, dan overleggen we wat voor u de beste oplossing is:

    • Andere vervoersmogelijkheid zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal € 77,-) of;

    • Vervangende auto voor de duur van de reparatie (de eerste twee dagen gratis) of;

    • Hotelovernachting voor u en uw passagiers

      (maximaal één nacht incl. ontbijt).

  • Welke reparaties komen voor eigen rekening?

    De Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice vergoedt veel, maar niet alles. Denkt u hierbij aan de kosten van pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf.

    Voorbeelden hiervan zijn:

    • Achteraf verkeerd ingebouwde accessoires.

    • Sleutel in afgesloten auto achtergelaten.

    • Geen of verkeerde brandstof in tank.

    • Geen of te weinig vloeistoffen.

    • Vastgevroren onderdelen.

    • Niet uitgevoerd onderhoud of geadviseerde reparaties.

    • Ongeval of de gevolgen daarvan en diefstal of poging daartoe.

    In al deze gevallen laten we u uiteraard niet in de kou staan, maar overleggen we vooraf met u over de kosten van de hulpverlening. De kosten zijn dan voor eigen rekening, of vallen - bij een ongeluk - meestal onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn van uw gebruikte wagen of Volkswagen Bedrijfswagens Zekerheidspolis, zijn de kosten voor eventuele reparaties en benodigde onderdelen ook voor uw rekening.

  • Wanneer heeft u recht op Mobiliteitsservice?

    Wie al het reguliere onderhoud en reparaties op tijd door de Volkswagen Bedrijfswagens dealer laat uitvoeren, is een heel Volkswagen leven gratis verzekerd van de Mobiliteitsservice. Heeft u ergens anders onderhoud aan uw auto laten doen? Na een grote onderhoudsservice en de geadviseerde reparaties bij uw Volkswagen Bedrijfswagens dealer heeft u gewoon weer het recht op de Volkswagen Mobiliteitsservice.

  • Hoe lang is Mobiliteitsservice geldig?

    De Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot de eerste Long Life onderhoudsservice die volgens fabrieksvoorschrift plaatsvindt. Wilt u ook in de daaropvolgende jaren een beroep doen op de Mobiliteitsservice, dan dient het reguliere onderhoud steeds op tijd door een officiële Volkswagen Bedrijfswagens dealer te worden uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Kortom, als u uw Volkswagen bedrijfswagen volgens fabrieksvoorschriften laat onderhouden bij een Volkswagen Bedrijfswagens dealer geldt de gratis Mobiliteitsservice een Volkswagen leven lang!

  • Hoe kan ik aantonen dat ik recht heb op Mobiliteitsservice?

    Na een Long Life onderhoudsservice plaatst uw Volkswagen Bedrijfswagens dealer één of meer stempels in het serviceboekje van uw auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice is voldaan. Dit betekent dat u op elk moment en waar dan ook op deze unieke Volkswagen Bedrijfswagens service kunt rekenen. Als u het serviceboekje in uw auto bewaart, kunt u bij pech of (ruit)schade altijd snel checken wat u kunt doen.

  • Ik heb een gebruikte Volkswagen gekocht. Kan ik aanspraak maken op Mobiliteitsservice?

    De Mobiliteitsservice geldt voor iedere Volkswagen personenauto, camper, Caravelle of Multivan die is geleverd na augustus 1995 en voor iedere Volkswagen bedrijfswagen geleverd na juni 1997. De enige voorwaarde is dat de auto (weer) in onderhoud is bij de officiële Volkswagen Bedrijfswagens organisatie.

Belangrijk:

  • De Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice biedt u 24/7 hulp bij pech onderweg in vrijwel heel Europa. Dus weigert uw bedrijfswagen onverhoopt een keer, dan helpen wij u kosteloos en snel weer op weg. 
    Let op: mocht u met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij u aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice.
  • Moet u in het buitenland toch betalen voor vergoede hulpverlening? Vraag dan een rekening. Deze wordt in Nederland alsnog vergoed door de Volkswagen Bedrijfswagens dealer. 
  • Bewaar het Serviceboekje/Onderhoudsboekje in uw auto. De stempels in dit boekje zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice is voldaan.
  • Ga goed voorbereid op reis en download de brochure 'Hulp bij pech in het buitenland' voor alle informatie.

 

In welke landen geldt de Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsservice?

 België  Hongarije           
 Oostenrijk
 Bosnië-Herzegovina   Ierland  Polen
 Bulgarije  Italië  Portugal
 Denemarken  Kroatië  Servië / Montenegro
 Duitsland  Letland  Slovenië
 Estland  Litouwen  Slowakije
 Finland  Luxemburg  Spanje
 Frankrijk  Macedonië  Tsjechië
 Griekenland  Nederland  Zweden
 Groot-Brittannië  Noorwegen  Zwitserland

Toon prijzen:


De prijzen op de website staan standaard op excl. BTW, BPM en kosten rijklaar maken. Naar wens kunt u kiezen voor de vertoning van prijzen incl. BTW, BPM en kosten rijklaar maken.