30 Caddy rolstoeltaxi’s op CNG voor Rotterdamse Mobiliteit Centrale

Leusden, 18 februari 2016 – De Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC) heeft dertig Volkswagens Caddy TGI in gebruik genomen als rolstoeltaxi. Deze taxi’s kunnen op twee verschillende brandstoffen rijden: CNG (GroenGas of aardgas) en benzine. De significant lagere CO2-uitstoot tegen gunstige exploitatiekosten zijn samen met het hoge comfortniveau en de uitstraling volgens de RMC belangrijke overwegingen geweest om te kiezen voor de Caddy TGI. 

  • Lage CO2-uitstoot én lage exploitatiekosten voor Caddy TGI
  • Innovatieve rolstoeltaxi rijdt op Compressed Natural Gas (CNG)
  • Comfort, ruimte en uitstraling eveneens belangrijke factoren in keuze voor Caddy

De Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC) heeft dertig Volkswagens Caddy TGI in gebruik genomen als rolstoeltaxi. Deze taxi’s kunnen op twee verschillende brandstoffen rijden: CNG (GroenGas of aardgas) en benzine. De significant lagere CO2-uitstoot tegen gunstige exploitatiekosten zijn samen met het hoge comfortniveau en de uitstraling volgens de RMC belangrijke overwegingen geweest om te kiezen voor de Caddy TGI.

De Rotterdamse Mobiliteit Centrale is een dochteronderneming van de Rotterdamse Taxi Centrale RTC en de RET. Het bedrijf vervoert per dag meer dan 10.000 personen. Rob Bouman, van de RMC over de keuze voor Volkswagen: “De Caddy TGI kan rijden op GroenGas van biomassa en maakt daarmee duurzame mobiliteit beschikbaar tegen lage exploitatiekosten. Andere doorslaggevende factoren voor ons om te kiezen voor de Caddy zijn het ruimteaanbod, het hoge comfortniveau en het innovatieve karakter. Zo zijn deze Caddy modellen voorzien van een beeldscherm waarop de klant de reis kan volgen. Ook komen deze Volkswagens goed voor de dag met hun antracietgrijze exterieur en extra donker getinte zijruiten achter. Kortom: deze duurzame en stijlvolle rolstoeltaxi’s zijn een aanwinst voor ons wagenpark.”

De Caddy TGI

De Caddy TGI heeft een 1.4-liter TGI-motor (81 kW/110 pk) die geschikt is voor Compressed Natural Gas (Aardgas, of Groengas van biomassa) en benzine. Hij is standaard uitgevoerd met een zesversnellingsbak. Een start/stopsysteem draagt net als terugwinning van remenergie bij aan het gunstige gemiddelde verbruikscijfer van 4,1 kg* CNG/100 km. Dit komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 112 g/km. Indien gereden wordt op GroenGas is de gemiddelde CO2-uitstoot slechts 31 g/km.

De dertig Caddy modellen zijn, samen met een aantal Transporter modellen, geleverd door Volkswagen Bedrijfswagens dealer Hoogenboom in Rotterdam en de ombouw tot rolstoeluitvoering is uitgevoerd door Bierman.

 

*) De genoemde verbruikswaarden zijn gebaseerd op het Duitse H-Gas. In Nederland wordt L-gas met een lager methaangehalte getankt, resulterend in een ca. 12-15% hoger verbruik. Dit meerverbruik heeft geen invloed op de CO2-uitstoot.

Fotobijschrift: Jan Ros van Auto Hoogenboom overhandigt sleutels aan Rob Bouman van RMC.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws en ontwikkelingen van Volkswagen Bedrijfswagens? Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Toon prijzen:


De prijzen op de website staan standaard op excl. BTW, BPM en kosten rijklaar maken. Naar wens kunt u kiezen voor de vertoning van prijzen incl. BTW, BPM en kosten rijklaar maken.